Inlogproblemen met Office365?

Inlogproblemen-Office365-ICTzaak

Hekent u dit? Office365 blijft om activatie vragen, maar zodra u in wilt loggen verdwijnt het inlogscherm of na het inloggen is office nog steeds niet geactiveerd. Lees dan verder..

Dit artikel gaat er vanuit dat u enige ervaring heeft met ICT vraagstukken. Het gebruik van de informatie uit dit artikel geschied op eigen risico.

Inlogproblemen met Office365 oplossen

  1. Open een CMD als administrator (zoeken via start naar CMD en dan als administrator uitvoeren)
  2. Voer het volgende commando uit:
    cd “C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office16”
  3. Als dat niet werkt:
    cd “C:\Program Files\Microsoft Office\Office16”

Licenties Office 365 bekijken:

Voer het volgende commando uit: “cscript ospp.vbs /dstatus”

Alle licenties verwijderen:

  1. cscript ospp.vbs /unpkey:”Laatste 5 cijfers van de product key”
    Bijvoorbeeld in bovenstaand geval:
    “cscript ospp.vbs /unpkey:WB222”
  2. Doe dit voor alle aanwezige keys.
  3. Herstart de PC
  4. Log 1 keer in onder het office365 account.

Blijven de inlogproblemen met Office365 aanhouden?

Mocht het probleem terugkomen, dan kan onderstaande registerkey helpen.

  1. Voer het commando regedit uit en open het volgende pad:
    “HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Common\Identity]”
    Maak een nieuwe DWORD 32 bits aan en geef hem de naam:
    “DisableADALatopWAMOverride”
  2. Open deze en geef als waarde “1” op.

Helpdesk ICTZaak Chrome notificaties


Wenst u liever gebruik maken van de diensten en expertise van ICT-Zaak, neem dan contact met ons op via: 0318 53 19 66 of stuur een bericht naar helpdesk@ictzaak.nl.