“Mijn klantenbestand staat in Windows Mail”

PerfectView Klantenbestand Windows Mail

“Mijn klantenbestand staat in Windows Mail”

Hoe beheert u uw klantendata? Een starter en kleinbedrijf kent tenslotte al genoeg uitdagingen. Lees meer over onze ervaring met klantdata en wat PerfectView hierin voor u kan betekenen.

Een mens bedenkt oplossingen voor zijn uitdagingen. Op gebieden waarin we bedreven zijn en waarvan we verstand hebben, zijn dat vaak hele mooie oplossingen. Daarbuiten zijn we soms met minder tevreden. Want de oplossing, hulp of het advies van de medemens die op dat gebied meer bedreven is, kost tenslotte geld. Dan bedenken we nog liever zelf iets! Doorgaans zijn we tevreden met onze eigen oplossing. We hebben die tenslotte zelf bedacht. Als iemand voorzichtig aangeeft dat het misschien niet de beste is, verdedigen we dat en voelen mogelijk zelfs een lichte verontwaardiging.

Dat maakte ik pas nog mee toen ik aan iemand vroeg op welke plek hij zijn klantendata bewaarde. “Mijn klantenbestand staat in Windows Mail”. Waarop mijn volgende vraag was: “Hoe zorgt u er dan voor dat uw medewerkers inzicht hebben in die data?”. Zijn antwoord: “Dat is niet nodig.”. Als iemand hier tevreden mee is en de beperkingen van zijn oplossing kent, is dat prima. Wij adviseren het niet, maar het kan. Maar als u – net als ons – overtuigd bent van de meerwaarde van het beheren van klanten, contacten en activiteiten op één centrale plek – toegankelijk voor elke medewerker, dan adviseren wij PerfectView.

Wat vinden onze klanten van PerfectView

“Als startende zelfstandige deed ik veel aan koude acquisitie. Het eerste jaar hield ik alle gegevens bij in Excel. Naam, telefoonnummer en status van de verkoop. Het jaar daarop benaderde ik een gedeelte van de bedrijven uit het eerste jaar opnieuw. Om geen data te overschrijven, begon ik aan een nieuw Excel-bestand. Het werkte redelijk. In het derde jaar merkte ik dat ik fouten begon te maken. Ik wist niet meer precies waar ik wat had opgeslagen bij welke klant en moest daardoor werken met niet complete informatie. Dat ging mij geld kosten.

Ik had er wel eens over nagedacht om een ICT bedrijf te benaderen, maar als startende zelfstandige dacht ik dat oplossingen al snel veel te duur zouden zijn. Maar op deze manier verder werken was niet prettig en ging ten koste van resultaat. Daarom besloot ik er toch een telefoontje aan te wagen en kwam ik in contact met wat nu de ICTzaak is.

Het probleem was snel duidelijk bij de ICTzaak en er werd direct een oplossing aangedragen! Ze adviseerden om PerfectView in te zetten, wat juist voor kleine zelfstandigen zeer goed betaalbaar is. Voor 10 euro per maand maak ik nu gebruik van dit systeem, waarbij alle informatie overzichtelijk per klant/prospect opgeslagen wordt. Hiermee heb ik op elk gewenst moment inzicht in alle informatie per klant.

Ik ben erg tevreden met deze oplossing en met de manier waarop de ICTzaak mij hierbij direct heeft geholpen. Ik zou aan alle andere kleine zelfstandigen aanraden ook gebruik te maken van deze eenvoudige, betaalbare en effectieve oplossing.”

Online werken PerfectView

Foto: Freeimages.com/andy bahn